Trabajo practico
Primer texto
1-Observe el siguiente texto y
aplica la técnica del vistazo para establecer el tema central del mismo.
Tema Central: ......................................................................................................................................................................................................................................................................................................
2- Coloque un titulo:
|
Child
psychologists continue to be interested in the interaction of biological traits
and environmental events that influence behavior and development; in the role
of cognition in socialization, especially in sex-role learning; and in
understanding the processes of cognition. These
professionals now generally agree that biological risk factors such us
low birth weight, oxygen deprivation before or during birth, and physical and psychological
handicaps are important in behavior and development. Extensive and longitudinal
studies are under way to determine how risk factors affect children’s
experiences, and how differences in these
experiences affect their
behavior. This research will
provide methods for helping children with risk factors to develop more
normally.
3- Relea nuevamente el texto e indique a que palabras
o frases hace referencia las palabras
subrayadas en el texto.
Palabra/s
|
Línea
|
Se refiere a
|
These professionals
|
4
|
|
these experiences
|
8
|
|
their
|
8
|
|
This research
|
8
|
|
4- Conteste:
¿En que están
interesados los psicólogos infantiles?
¿Qué es lo importante en el comportamiento y el
desarrollo del niño?
¿En que ayudará los estudios con niños en riesgo de desarrollo?
5- Resumen: Realice un resumen de este texto.
Trabajo practico
Segundo texto
1-Observe el siguiente texto y
aplica la técnica del vistazo para establecer el tema central del mismo.
Tema Central:
......................................................................................................................................................................................................................................................................................................
2- Coloque un título:
Titulo:
|
The role of cognition in children’s sex-role
learning and stereotypical thinking also is being examined. Although a few
general sex differences have been established-for example, girls often excel in
verbal ability and boys often excel in mathematical ability. It is unclear how innate traits
and environmental events interact to produce these differences. Sex roles have long been rigidly defined
in society, but cultural pressures are slowly breaking down these stereotypes so that
members of each sex can more easily change or adapt behaviors to fit specific
situations.
3- Relea nuevamente el texto e indique a que palabras
o frases hace referencia las palabras
subrayadas en el texto.
Palabra/s
|
Línea
|
Se refiere a
|
It
|
3
|
|
these differences
|
4-5
|
|
these stereotypes
|
6
|
|
4- Conteste:
¿Qué diferencias
en sexo han sido establecidas?
¿Qué es lo
que interactúa para producir estas diferencias?
¿Qué
presiones están lentamente echando abajo con estos estereotipos?
5- Resumen: Realice un resumen de este texto.
No hay comentarios:
Publicar un comentario