lunes, 29 de octubre de 2012


Trabajo practico


Primer texto


1-Observe el siguiente texto y aplica la técnica del vistazo para establecer el tema central del mismo.

Tema Central: ......................................................................................................................................................................................................................................................................................................

2- Coloque un titulo:

.........................................................................
 
                             


Child psychologists continue to be interested in the interaction of biological traits and environmental events that influence behavior and development; in the role of cognition in socialization, especially in sex-role learning; and in understanding the processes of cognition. These professionals now generally agree that biological risk factors such us low birth weight, oxygen deprivation before or during birth, and physical and psychological handicaps are important in behavior and development. Extensive and longitudinal studies are under way to determine how risk factors affect children’s experiences, and how differences in these experiences affect their behavior. This research will provide methods for helping children with risk factors to develop more normally.

3- Relea nuevamente el texto e indique a que palabras o frases  hace referencia las palabras subrayadas en el texto.

Palabra/s
Línea
Se refiere a
These professionals
4

these experiences
8

their
8

This research
8


4- Conteste:
¿En que están  interesados los psicólogos infantiles?

¿Qué es lo importante en el comportamiento y el desarrollo del niño?

¿En que ayudará los estudios con niños en  riesgo de desarrollo?

5- Resumen: Realice un resumen de este texto.

Trabajo practico


Segundo texto

1-Observe el siguiente texto y aplica la técnica del vistazo para establecer el tema central del mismo.

Tema Central:
......................................................................................................................................................................................................................................................................................................
2- Coloque un título:
Titulo:
...............................................................................................................
 
 

                                    

The role of cognition in children’s sex-role learning and stereotypical thinking also is being examined. Although a few general sex differences have been established-for example, girls often excel in verbal ability and boys often excel in mathematical ability. It is unclear how innate traits and environmental events interact to produce these differences. Sex roles have long been rigidly defined in society, but cultural pressures are slowly breaking down these stereotypes so that members of each sex can more easily change or adapt behaviors to fit specific situations.
3- Relea nuevamente el texto e indique a que palabras o frases  hace referencia las palabras subrayadas en el texto.

Palabra/s
Línea
Se refiere a
It
3

these differences
4-5

these stereotypes
6


4- Conteste:

¿Qué diferencias en sexo han sido establecidas?

¿Qué es lo que interactúa para producir estas diferencias?

¿Qué presiones están lentamente echando abajo con estos estereotipos?

5- Resumen: Realice un resumen de este texto.












No hay comentarios:

Publicar un comentario

  Tema:  Técnicas de Comprensión Lectora TEORIA a) Técnica de la Predicción                Esta técnica permite al lector anticiparse a lo v...